Share This Article
Επιστέφουμε σιγά σιγά στην καθημερινότητα και είπα να ξεκινήσω ομαλά μετά το Πάσχα. Επέλεξα να ξεκουραστώ και να περάσω αρκετό χρόνο με τους φίλους και την οικογένεια μου κάτι που είχα πραγματικά ανάγκη.
Εύχομαι να ξεκουραστήκατε και εσείς και να επιστρέψατε με γεμάτες μπαταρίες.
Αυτήν τη φορά δε θα ξεκινήσω με κάποια συνταγή αλλά μιας και μου έχετε στείλει κάποια μηνύματα λέγοντάς μου ότι έχω καιρό να σας παρουσιάσω κάποιο άρθρο με φωτογραφικά tips είπα λοιπόν να ξεκινήσω με ένα τέτοιο άρθρο.
Και πιο συγκεκριμένα θα αναλύσω δύο φωτογραφίες μου παρουσιάζοντάς σας τόσο το σκεπτικό μου για το setting όσο και κάποια tips που ίσως σας φανούν χρήσιμα στις δικές σας φωτογραφίες φαγητού.
Όπως αναφέρω πάντα στα άρθρα μου, που είναι σχετικά με τη φωτογραφία φαγητού, υπάρχουν κάποιοι κανόνες αλλά πολλές φορές οι κανόνες αυτοί είναι για να σπάνε. Το σημαντικότερο για μένα είναι από τους κανόνες αυτούς να παίρνεις ερεθίσματα και να δημιουργείς μια εικόνα που θα σε εκφράζει και θα έχει το δικό σου στυλ.
Αν λοιπόν έχεις στο μυαλό σου κάποιους απλούς κανόνες και τους εφαρμόσεις στο κάδρο σου με το δικό σου στυλ τότε μπορείς εύκολα να ομαδοποιήσεις τα αντικείμενα σου και να οδηγήσεις το μάτι του θεατή κατευθείαν στον ήρωα σου που δεν είναι άλλος από το πιάτο που έχεις ετοιμάσει.
Ας ξεκινήσουμε λοιπόν με την πρώτη εικόνα.
Στη φωτογραφία αυτή έχω επιλέξει μια γωνία λήψης από επάνω τη γνωστή flat lay λήψη την οποία επιλέγω συχνά όταν έχω στο κάδρο μου πολλά υλικά και θέλω να είναι όλα εστιασμένα. Χρησιμοποιώ πάντα το τρίποδο μου ή ένα c-stand έτσι ώστε να έχω τον πλήρη έλεγχο του κάδρου μου.
Όταν λοιπόν έχουμε διάφορα κομμάτια από το ίδιο φαγητό, όπως εδώ κομμάτια από το μπράουνις, μπορούμε πολύ εύκολα να τα τοποθετήσουμε στο κάδρο μας τυχαία χωρίς απαραίτητα να προσθέσουμε κάποια άλλα props. Βέβαια αυτό έχει να κάνει με την επιλογή του καθενός. Εγώ στην προκειμένη περίπτωση δεν ήθελα να προσθέσω κάποιο prop επιπλέον.
Στη συγκεκριμένη όμως λήψη δείχνοντας μόνο την επιφάνεια υπάρχει ο κίνδυνος να βγει η φωτογραφία μας φλατ. Θα πρέπει λοιπόν να προσθέσουμε περισσότερο βάθος στην εικόνα μας. Εδώ σημαντικό ρόλο παίζει το φως με τις σκιές που δημιουργεί. Επέλεξα λοιπόν να έχω έντονες σκιές στη φωτογραφία μου έτσι ώστε να δώσω περισσότερο βάθος. Η πηγή φωτός σε αυτήν τη λήψη βρίσκεται στα αριστερά.
Επίσης έκοψα κάποια κομμάτια μπράουνις και τα γύρισα στο πλάι έτσι ώστε να φανούν οι στρώσεις του που δεν είναι δυνατόν να φανούν σε μια flat lay λήψη.
Έχε λοιπόν κατά νου τους παραπάνω απλούς κανόνες την επόμενη φορά που θα θελήσεις να φωτογραφίσεις, μπράουνις, μπάρες ή μπισκότα και θα σου είναι πιο εύκολο να φτιάξεις τη σύνθεσή σου.
Ένα επιπλέον tip αν φωτογραφίσεις μπισκότα ή μπάρες είναι να τοποθετήσεις κάποια μπάρες ή κάποια μπισκότα το ένα επάνω στο άλλο για να δημιουργήσεις περισσότερο βάθος στο κάδρο σου.
Πάμε τώρα στη δεύτερη εικόνα.
Εδώ έχουμε να κάνουμε πάλι με μια φωτογραφία flat lay αλλά σαφώς με περισσότερα αντικείμενα στο κάδρο.
Όταν θέλουμε να συμπεριλάβουμε στο κάδρο μας πολλά αντικείμενα καλό είναι να τα ομαδοποιήσουμε και να δημιουργήσουμε μεταξύ τους κάποιες νοητές γραμμές. Σε αυτήν την εικόνα θα μπορούσα ή να απλώσω περισσότερο τα αντικείμενα μου, κάτι που πρακτικά ήταν αδύνατον καθώς η συγκεκριμένη βάση που ήθελα να χρησιμοποιήσω ήταν αρκετά μικρή ή θα μπορούσα να χρησιμοποιήσω πολύ λιγότερα αντικείμενα.
Όμως επειδή είπαμε ότι οι κανόνες είναι για να σπάνε και επειδή είχα στο μυαλό μου ένα πλούσιο table setting επέλεξα μια πιο busy σκηνή. Αυτό που προσπάθησα όμως είναι να τοποθετήσω τα αντικείμενα μου κοντά έτσι ώστε να συνδέονται μεταξύ τους με μια εικονική γραμμή δημιουργώντας ευθείες γραμμές, καμπύλες και κάποια γεωμετρικά σχήματα, κυρίως τρίγωνα.
Τα τρίγωνα είναι από τα πιο ισχυρά γεωμετρικά σχήματα στη σύνθεσή φωτογραφίας. Σε παλαιότερο άρθρο έχουμε μιλήσει και για τον κύκλο. Θα βρείτε το σχετικό άρθρο εδώ.
Τα τρίγωνα λοιπόν ομαδοποιούν τα αντικείμενα ειδικά όταν είναι πολλά. Με μια πρώτη ματιά δεν θα τα δεις, αν κοιτάξεις όπως προσεκτικά την εικόνα θα τα ανακαλύψεις.
Επίσης στη συγκεκριμένη φωτογραφία έχω ακολουθήσει τον κανόνα του ύψους (rules of heights) για τις λήψεις που είναι τραβηγμένες από επάνω.
Συγκεκριμένα, τοποθετώντας στο κάδρο μου αντικείμενα που έχουν διαφορετικό ύψος έχω δημιουργήσει βάθος στην εικόνα έτσι ώστε να μην είναι φλατ. Τα βαζάκια με τα λουλούδια παίζουν αυτόν το ρόλο όπως φυσικά και τα δυο πιάτα που είναι λίγο πιο ψηλά από τα υπόλοιπα.
Τα λουλούδια επίσης μαζί με κάποια αντικείμενα που βρίσκονται περιμετρικά του κάδρου δημιουργούν ένα πλαίσιο μέσα στο οποίο βρίσκονται τα βασικά αντικείμενα του κάδρου. Το πλαίσιο αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό όταν υπάρχουν πολλά αντικείμενα.
Τέλος, κόβοντας κάποια αντικείμενα στις άκρες δίνουμε την αίσθηση της ζωντάνιας στην εικόνα προσθέτοντάς της περισσότερη δυναμική.
Κλείνοντας θα κάνω και μια αναφορά στο συνδυασμό των χρωμάτων που επέλεξα για τη συγκεκριμένη ανάρτηση.
Κυριαρχούν οι ζεστοί τόνοι, με το συνδυασμό των αποχρώσεων του πράσινου, του κόκκινου και του φούξια. Πρόκειται για έναν αναλογικό συνδυασμό χρωμάτων δίνοντας στην εικόνα μια αρμονία. Παρόλα αυτά με την επιλογή μου να έχω τα χρώματα στο κάδρο μου πιο έντομα αλλά και να δώσω σε όλη την εικόνα μια φρεσκάδα επιλέγοντας πιο ψυχρή απόχρωση πρόσθεσα ένταση και ζωντάνια.
Περισσότερα για τη θεωρία των χρωμάτων μπορείτε να βρείτε εδώ.
Αυτά ήταν τα βασικά βήματα που ακολούθησα. Εύχομαι να σας έδωσα ιδέες και ένα πλάνο για να δημιουργήσετε τις δικές σας «λαχταριστές» εικόνες.
Τη συνταγή γι’αυτό το λαχταριστό μπράουνις με cheesecake θα τη βρείτε εδώ.
Περιμένω τα σχόλια σας στα social. Θα χαρώ να δω τις δικές σας φωτογραφίες, μην ξεχάσετε να με κάνετε mention για να τις μοιραστώ μαζί σας.
………………………………..
Μπορείτε να με ακολουθήσετε στο instagram γράφοντας @letstreatourselves.gr Θα με βρείτε και στη σελίδα μου στο Facebook κάνοντας like στο Lets treat ourselves Τέλος μπορείτε να με ακολουθήσετε στο λογαριασμό μου στο Pinterest για πολλές γευστικές και όχι μόνο, προτάσεις.
Γίνε και εσύ μέλος της παρέας του Let’s Treat Ourselves & θα έχεις πρόσβαση σε ενδιαφέροντα και αποκλειστικά άρθρα. Κάνε την εγγραφή σου εδώ